Geopend
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8
06-2010 | 8.846 km
258.875,-

Alfa Romeo 8C

Competizione Spider 4.7 V8

Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 1/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 2/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 3/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 4/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 5/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 6/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 7/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 8/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 9/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 10/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 11/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 12/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 13/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 14/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 15/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 16/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 17/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 18/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 19/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 20/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 21/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 22/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 23/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 24/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 25/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 26/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 27/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 28/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 29/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 30/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 31/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 32/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 33/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 34/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 35/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 36/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 37/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 38/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 39/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 40/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 41/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 42/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 43/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 44/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 45/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 46/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 47/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 48/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 49/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 50/51
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8 - 51/51
1/51
G
Energielabel
G
Kilometerstand
8.846 km
Transmissie
Automaat
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
2010
Motorinhoud
4.691 cc

Algemeen

  • Merk
    Alfa Romeo
  • Model
    8C
  • Commerciële uitvoering
    4.7 V8
  • Kenteken
    L893XK
  • Kilometerstand
    8.846 km
  • Bouwjaar
    6-2010
  • Modeljaar
    2010
  • Leeftijd
    14 jaar en 5 maanden
  • Carrosserievorm
    Cabriolet
  • Soort voertuig
    Personenwagen
  • Nieuw of occasion
    Occasion

Techniek

  • Transmissie
    Automaat
  • Aantal versnellingen
    6
  • Motorinhoud
    4.691 cc
  • Aantal cilinders
    8
  • Vermogen
    450pk (331kW)
  • Vermogen verbrandingsmotor
    450pk (331kW)
  • Topsnelheid
    290 km/u
  • Acceleratie 0-100 km/u
    4,4 seconden
  • Aandrijving
    Achterwiel
  • Koppel verbrandingsmotor
    470 Nm

Afmetingen en gewicht

  • Hoogte
    1,37 m
  • Breedte
    1,89 m
  • Lengte
    4,38 m
  • Massa ledig voertuig
    1.650 kg
  • Maximaal toelaatbaar gewicht
    1.855 kg

In- en exterieur

  • Aantal deuren
    2
  • Aantal zitplaatsen
    2
  • Bekleding
    Leder
  • Interieurkleur
    Zwart
  • Laksoort
    Metallic
  • Kleur
    Grijs
  • Fabriekskleur
    Grigio Magnesio Metallizzato (grijs metallic)

Verbruik en milieu

  • Brandstof
    Benzine
  • Inhoud brandstoftank
    90 l
  • Verbruik gecombineerd
    6,1 km/l
  • Verbruik stad
    4,1 km/l
  • Verbruik buitenweg
    8,6 km/l
  • Energielabel
    G
  • CO2 uitstoot
    379,0 gram per kilometer

Geschiedenis

  • Datum eerste inschrijving
    10-06-2010
  • Datum eerste toelating
    16-08-2021
  • Datum tenaamstelling
    16-08-2021
  • Geïmporteerd
    Ja
  • Vorige eigenaren
    1

Financieel

  • Prijs
    € 258.875,-
  • Inclusief BPM
    Ja
  • BPM
    € 65.535,-
  • Wegenbelasting (gemiddeld per maand)
    € 93,-
  • BTW/marge
    Marge
  • Bijtellingspercentage
    25 %
  • Nieuwprijs
    € 315.499,-

Garanties

  • BOVAG Garantie
    12 maanden
  • Dealergarantie
    Ja

Overige

  • Onderhoudsboekjes aanwezig
    Ja
  • Aantal sleutels
    2
  • Aantal handzenders
    2

Financieel inzicht

Prijs
€ 258.875,-
Wegenbelasting (gem. p/m)
€ 93,-
Brandstofverbruik (gem.)
6,1 km/l
Bijtellingspercentage
25 %

Autogeschiedenis weten?

Bekijk direct het BOVAG Autorapport

De belangrijkste opties

Anti Blokkeer Systeem (ABS)
Airco
Alarmsysteem
Electronic Stability Program (ESP)
Lederen bekleding
Lichtmetalen velgen
Onderhoudsboekjes
Schakelflippers
Tractie Controle Systeem (TCS)
Exterieur
      Lichtmetalen velgen 20"
      Elektrisch bedienbare kap
      Keramische remschijven
      mistlampen voor
Interieur
      Airco
      Lederen bekleding
      Aluminium interieur afwerking
      Elektrische ramen voor
      Sportstoelen
Overige
      Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
Veiligheid
      Airbag bestuurder
      Airbag passagier
      Alarm klasse 1(startblokkering)
      Anti Blokkeer Systeem
      Anti doorSlip Regeling
      Elektronisch Stabiliteits Programma

toelichting aanbieder

Modeljaar: 2010
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Motorrijtuigenbelasting: € 267 - € 292 per kwartaal

Die Italianen weten wel hoe ze een feestje moeten vieren. Toen Alfa Romeo haar 100-jarig bestaan luister bij wilde zetten kon dat natuurlijk niet anders dan met een speciale auto. De alfa Romeo 8C werd in 2003 als concept car voor het eerst aan het grote publiek getoond. 8C staat voor het Italiaanse: “Otto Cillindri” ook wel achtcilinder. De intenties waren dus direct duidelijk. Voor alle aanwezigen op de Frankfurt Motor Show werd ook direct duidelijk dat dit een auto zou worden die in samenwerking met een andere fabrikant tot stand zou komen. In die tijd maakte Alfa Romeo namelijk niets groter dan een V6 en een volledig nieuwe motor ontwikkelen zou veel te kostbaar zijn. Gelukkig had Maserati niet alleen de motor en transmissie beschikbaar maar ook het platform en kon Alfa Romeo dus redelijk kosten efficiënt een volledig nieuw en gelimiteerd model (500 stuks) ontwikkelen. Het allermooiste aan het feit dat Alfa Romeo op dat moment nog onderdeel uitmaakte van de Fiat Group was wel dat er ook de ruimte bestond om een cabriolet te bouwen.

De definitieve versie van de 8C Coupé kwam in 2007 op de markt als de Alfa Romeo 8C Competizione. De was volledig van Carbon Fibre en van een ongekende schoonheid. De hele wereld werd acuut verliefd op de 8C en voor hele even was Alfa Romeo weer het middelpunt van de automobielindustrie. De timing was echter suboptimaal, om het maar eens zwak uit te drukken. De grootste financiële crisis stond op het punt van beginnen en hoewel rijke mensen doorgaans ook in mindere tijden wel geld hebben willen ze er niet direct mee te koop lopen. De 8C vloog dus niet bepaald over de toonbank na 2008. Wat doe je dan? Inderdaad! Je introduceert de Spider. Minstens net zo mooi, vrijwel net zo snel en wederom gelimiteerd tot een zeer kleine voorgenomen oplage van slechts 500 stuks. Tegen de tijd dat de 8C Spider echter in de winkel stond was de crisis in al haar hevigheid losgebarsten en moest Alfa Romeo genoegen nemen met slechts 329 orders voor de open versie van één van de best klinkende sportauto's ooit, niet onze woorden maar van het zeer hoog aangeschreven EVO Magazine uit het Verenigd Koninkrijk.

Dit exemplaar werd nieuw geleverd in Duitsland en werd voor de verandering eens niet in het rood besteld. De body is gespoten in het uiterst elegante Grigio Magnesio Metallizzato, het staat de auto fantastisch en in combinatie met de optionele “Shining Silver” velgen is het plaatje helemaal compleet. Het interieur werd besteld met zwart leder en de optionele Becker navigatie en Bose Audio. Het is een prachtig geheel dat de tand des tijds perfect doorstaat. De Alfa Romeo 8C Spider is zo'n typische auto waarbij het niet direct duidelijk is wanneer ze is uitgekomen. Pure tijdloosheid dus.

Dit exemplaar uit 2010 heeft nog maar 8.840 kilometer gereden en verkeert in absolute nieuwstaat. Een ongekend fraaie Alfa Romeo 8C die nu al als een klassieker kan worden gezien. Een cabriolet met een karakter waarvan zeker is dat die tijd nooit meer terugkomt. Gelukkig hebben wij voor u een vrijwel nieuw exemplaar klaarstaan. De auto is volledig dealeronderhouden en wordt geleverd inclusief alle boekjes.


= Bedrijfsinformatie =

Bergwerff Garantie

• Technisch afleverklaar gemaakt volgens de hoogste standaard
• 1 jaar onderhoudsvrij of minimaal 10.000 kilometer
• Gratis BMW Verlengde Pechhulp

afleverpakketten

  • BOVAG Garantie 12 maanden

    Prijs:
    € 0,-
    Omschrijving:
    https://www.bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Downloads/Garantie%20en%20voorwaarden/Algemene-Garantievoorwaarden-Auto-1-2-2018.pdf
Pak jouw All-in Deal
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8
  • 12 maanden BOVAG Garantie
  • 100% Onderhouden
  • BOVAG Omruilgarantie
Alfa Romeo 8C Competizione Spider 4.7 V8
258.875,-
De Helpende Hand van Rijdend Nederland

Contact de aanbieder

Voor vragen over de auto, de prijs of proefrit.

Deze Alfa Romeo staat bij:

Bergwerff Automotive BV

Bannepoort, 2, 4205MZ, GORINCHEM

4,4

Jouw inruilwaarde weten?

Vul je kenteken in en vraag aan

De Helpende Hand van Rijdend Nederland

Jouw zekerheden

  • 12 maanden BOVAG Garantie
  • 100% Onderhouden
  • BOVAG Omruilgarantie

Advertentie

Bereken je financiering
De zekerheden van viaBOVAG.nl

De zekerheden van viaBOVAG.nl

BOVAG Zekerheid
BOVAG Omruilgarantie
Heldere all-in prijzen