We hebben 9.499 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
Polestar 2 Long Range Single Motor 78 kWh
VOLKSWAGEN e-Golf e-Golf 136pk 5D E-DITION | DynAudio | Camera | Virtual | 17"inch | Carplay |
Tesla Model 3 Standard RWD Plus 60 kWh RIJKLAARPRIJS INCL. 12MND BOVAG
BMW iX1 xDrive30 66 kWh M Sport Automaat / Panoramadak / Sportstoelen / Stoelverwarming / Adaptieve LED / Head-Up / Parking Assistant / Widescreen Display
BMW iX1 eDrive20 M Sport / Adaptieve LED / Sportstoelen / M Adaptief onderstel / Parking Assistant / Comfort Access
Renault Scenic E-Tech EV60 comfort range techno | 1e EIGENAAR | ORIG. NL | NIEUWSTAAT| NIEUWPRIJS: 45.600,-
Opel Corsa Electric 50kWh 136pk Aut 7,4 kw GS Line
Kia EV6 GT-Line 77.4 kWh kia garantie t/m 09-2030 | dealer onderhouden | 1E EIGENAAR | panoramadak | dode hoek herkenning
Polestar 2 Long Range Dual Motor Launch Edition 78kWh Performance 20" | Panodak
Hyundai KONA EV FASHION 64KWH | NL-AUTO! | CAMERA | KRELL AUDIO | HEAD-UP | BLIS | PRACHTIGE STAAT!
Tesla Model Y RWD 58 kWh RIJKLAARPRIJS TESLA GARANTIE T/M 12-2026/80.000KM AANDRIJVING EN ACCU T/M 12-2030
Mercedes-Benz EQB 250 Luxury Line 67 kWh | RIJKLAARPRIJS INCL. 12MND BOVAG | MERCEDES ONDERHOUDEN
Audi e-tron 55 quattro advanced Pro Line Plus 95 kWh | NL-Auto! | 1e Eigenaar! | Panodak | El. Achterklep | Leder/Alcantara | Adaptive Cruis
Volkswagen ID.3 Pro Edition Advantage 58 kWh / AUTOMAAT/ KEYLESS/ ADAPT. CRUISE/ NAVI/ DAB/ APP-CONNECT/ STUUR & STOELVERWARMING/ PARK. SENSOREN + CAMERA/ 18"LMV
Opel Mokka-e GS Line 50-kWh FASE 3 RIJKLAARPRIJS incl. 12mnd BOVAG
KIA Niro e-Niro ExecutiveLine 64 kWh - Carplay, Stoel/stoel verwarm.
KIA E-niro ExecutiveLine 64 kWh - Carplay, Stoel/stoel verwarm.
Audi E-tron 55 quattro S LINE 95 kWh BLACK PACK RIJKLAARPRIJS INCL. 12MND BOVAG
Volvo EX30 Twin Motor Performance Ultra 428pk 69 kWh | Full Option! | 3,6 sec. 0-100 km/u! | Snelste Volvo ooit!
Mini Mini Electric Classic 33 kWh | Business Ed. | Panoramadak | LED | Apple Carplay | 2x laadsnoer | NL Auto | BTW |
Ford Mustang Mach-E RWD 75 kWh RIJKLAARPRIJS incl. 12mnd BOVAG garantie
Fiat 500 RED | 3 Fase | Navigatie | Apple Carplay & Android Auto | Cruise Controle |
Kia e-Soul ExecutiveLine 64 kWh | CAMERA | NAVI | PREMIUM AUDIO | NAVI | Wij bieden ook financiering mogelijkheden aan.
BMW iX1 xDrive30 M-Sportpakket Pro
Bij een elektrische auto worden de wielen aangedreven door een elektromotor in plaats van een brandstofmotor. De energie die nodig is om de elektromotor te laten draaien, wordt geleverd door een grote accu die je steeds moet opladen bij een laadpunt. Doordat een elektrische auto geen (schadelijke) uitlaatgassen produceert tijdens het rijden en daarmee een positief effect heeft op de luchtkwaliteit, wordt de aanschaf van elektrische auto’s door de overheid gestimuleerd met behulp van financiële voordelen.
Nederland behoort tot de koplopers in Europa met het aantal verkochte elektrische auto’s en de infrastructuur om te kunnen opladen. Rond 2015 kwam de verkoop van elektrische auto’s in een stroomversnelling, met name in de zakelijke markt. Veruit de meeste elektrische auto’s in Nederland zijn leaseauto’s, die na een contractperiode van vier à vijf jaar op de tweedehandsmarkt belanden. Daardoor loopt Nederland nu ook voorop met het aanbod van elektrische occasions.
Het aanbod van elektrische occasions neemt steeds verder toe, waardoor er steeds meer keuze ontstaan in verschillende prijsklassen. Enkele populaire modellen in het hogere segment zijn de:
Enkele populaire modellen in het hogere segment zijn de:
De accucapaciteit van een elektrische auto bepaalt voor een groot deel de actieradius. De capaciteit van de accu wordt uitgedrukt in kilowattuur (kWh). De actieradius is de afstand die een auto op een volledig opgeladen accu kan afleggen. Toch zegt de grootte van de accu niet alles. Een grote accu brengt namelijk ook meer gewicht in de auto, wat de rijeigenschappen en de actieradius nadelig kan beïnvloeden. Daarnaast kan het zijn dat je geen grote accu nodig hebt, omdat je thuis en op werk kunt opladen. Sommige modellen compenseren een kleinere accu met snelle laadtijden, waardoor je misschien wel vaker moet laden, maar voor kortere duur.
Bij het kopen van een tweedehands elektrische auto moet je als koper rekening houden met een aantal zaken. Een daarvan is de leeftijd van de auto waar je interesse in hebt. Na verloop van tijd treedt accudegradatie op. Het is vergelijkbaar met wat er gebeurt met je telefoon. Na een aantal jaar merk je dat de batterij van je telefoon steeds minder kan leveren op dezelfde hoeveelheid stroom. Hetzelfde gebeurt bij accu’s van een auto, waarbij het aantal kilometers actieradius steeds een beetje minder wordt. Meestal verliest een accu 2% van zijn capaciteit per jaar. Vaak kunnen verkopers de staat van de accu checken met speciale apparatuur. Houd er ook rekening mee dat de actieradius van elektrische auto’s tot 1 september 2018 werd gemeten volgens een verouderde en onnauwkeurige methode (NEDC). Het verschil tussen de opgegeven actieradius van de fabrikant en het werkelijke rijbereik in de praktijk kan zomaar 30 tot 40% bedragen. Als je interesse hebt in een tweedehands elektrische auto, controleer dan eerst hoeveel je kilometers je werkelijk kunt rijden met een volgeladen accu voordat je overgaat tot aankoop. Let er ook op of de prijs van de aangeboden elektrische auto inclusief BTW is. Soms lijkt de prijs van een elektrische auto aantrekkelijk omdat er geen BTW bij de prijs is inbegrepen. Dat komt omdat de auto dan zakelijk is aangeschaft, waarbij het voor een ondernemer aantrekkelijk is om de auto op de zaak te zetten. De verkopende partij zet de auto zonder BTW te koop, zodat een volgende ondernemer de auto ook zakelijk kan kopen. Koop je als particulier, dan komt er nog eens 21% BTW bovenop. Daarnaast worden sommige tweedehands elektrische auto’s voor een aantrekkelijke prijs aangeboden, maar waarbij je de accu apart moet ‘huren’ voor een maandelijks bedrag.
Elektrische auto’s hebben lage gebruikskosten. Elektriciteit is voordelig en een elektrische auto heeft minder onderhoud nodig. Dat komt omdat elektrische auto’s weinig bewegende onderdelen en minder smeer- en koelmiddelen bevatten in vergelijking met conventionele auto’s met een verbrandingsmotor. Daarnaast betaal je voor een elektrische auto minder bijtelling bij zakelijk gebruik, terwijl je tot 2025 geen wegenbelasting (MRB) hoeft te betalen.
Om elektrisch rijden voor particulieren nog aantrekkelijker te maken, kunnen zij bij de overheid ook subsidie aanvragen voor de aanschaf van een nieuwe of tweedehands elektrische auto: de zogenoemde SEPP-regeling . De subsidie voor een nieuwe elektrische auto is iets hoger dan voor een tweedehands elektrische auto. Tevens moet de auto voldoen aan een aantal voorwaarden. Het is alleen niet vanzelfsprekend dat je ook meteen subsidie krijgt. De overheid stelt ieder jaar een bepaald bedrag beschikbaar en de kans bestaat dat de subsidiepot tijdens het jaar leeg raakt. In dat geval moet je wachten tot het nieuwe kalenderjaar, als de subsidiepot voor dat jaar vrij komt.