We hebben 898 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line | Panoramadak | Adaptieve cruise | Rijklaarprijs - incl.garantie
Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line | Trekhaak | Panoramadak | Adaptieve cruise | Rijklaarprijs - incl.garantie
Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium | Trekhaak | Adaptieve cruise | Rijklaarprijs - incl.garantie
Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium | Trekhaak | Rijklaarprijs - incl.garantie
Ford Kuga 2.5 PHEV 225pk ST-Line X | Trekhaak I 20" | Adapt Cruise | Winter Pack I AGR | 2 Camera's | fabr. gar. tm 12-2027
Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line X | Trekhaak | Styling | 20 Inch | B&O
Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale Automaat | Parkeercamera | Navigatie | Cruise Control Adaptief | Winterpakket | Elektr. Achterklep |
Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line X | Trekhaak | Driver Assistance
Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale | Trekhaak | BLIS | Navigatie | B&O
Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale | Adaptive Cruise | B&O | Elektr Stoel + Mem | HUD | Winter Pack | Camera's | Elektr Achterklep | Led | Keyless
Ford Kuga ST-LINE 2.5 Plug-in Hybride Automaat | NL Auto | 18'' | Standkachel | Keyless-entry | Parkeercamera | DAB-Audio
Ford Kuga 2.5 PHEV Vignale / FULL OPTIOM / PANO / LEER / HUD / TREKHAAK
Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line | Adaptive Cruise | Stoel-/stuurverwarming | Camera's | 19 inch | Climate Control | Navigatie | Keyless | Voorr
Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium X | Panoramadak | Stuur & Stoelverwarming | Zondag Open!
Ford Kuga 2.5 PHEV 225 pk ST-Line X | Panoramadak | Winter Pack | Adapt. Cruise I El. a. klep | Garantie tm 2027
Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line X Automaat | Panoramadak | Adaptive Cruise Control | Winterpack | Adaptive Led Koplampen |
Ford Kuga 2.5 PHEV 225pk ST-Line X | Trekhaak I Adapt Cruise I AGR stoelen I Winter Pack I 2 Camera's | fabr. gar. tm 12-2027
Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line X
Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line | Panoramadak | Head-Up | Parkeercamera | Winterpack | Cruise Control Adaptief | Navigatie | Elektr. Achterklep |
Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line | Snel Leverbaar! | Trekhaak Wegklapbaar | Panorama Dak | Winter Pack
Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line Winterpakket Navigatiesysteem Full Map Verwarmde Voorruit Achteruitrijcamera
Ford Kuga 2.5 PHEV 225PK Vignale PANODAK|ACC|BLIS|HEAD-UP|WINTERPACK|B&O|CAMERA|LEER|MEMORYSTOEL|19INCH|LED
Ford Kuga 2.5 PHEV ST-Line X | Trekhaak |
Ford Kuga 2.5 PHEV Titanium | Winter Pack | Cruise Adaptive | Navi | Clima | Keyless | Camera | BLIS | Parkeersensoren V+A | Lichtmetalen
De Ford Kuga is al jaren een populaire familie-SUV. Hij is ook geleverd als hybride. Er is dan keuze uit een plug-in hybride en een reguliere hybride. Wel een kleine kanttekening: de stekkerloze hybride is nooit officieel geleverd in Nederland. In die gevallen gaat het dus altijd om een geïmporteerde auto.
De Kuga werd in 2008 geïntroduceerd als Fords antwoord op de groeiende vraag naar compacte SUV's. De eerste generatie Kuga was gebouwd op hetzelfde platform als de Ford Focus. Het gevolg? Een lekker dynamisch rijgedrag. De Kuga wist direct een plekje te veroveren in het drukke SUV-segment. De eerste generatie was er nog niet als hybride. In 2013 volgde de tweede generatie. Die was ruimer en moderner, maar ook van dit model bestonden nog geen hybride aandrijflijnen. De derde generatie – die in 2019 werd geïntroduceerd – bracht daar verandering in. Ford koos duidelijk voor elektrificatie in de vorm van een full hybride en plug-in hybride.
De Ford Kuga Plug-in Hybrid (PHEV) is een van de populairste modellen in zijn segment. Kleine kanttekening: afhankelijk van bouwjaar bestaan verschillen in de technische specificaties. In het algemeen heeft de Kuga stekkerhybride een 2,5-liter viercilinder benzinemotor met een elektromotor en een batterij van 14,4 kWh. Vroegere types hadden een systeemvermogen van 165 kW (225 pk), maar vanaf de Kuga uit 2024 is dat vermogen toegenomen tot 178 kW (243 pk). De elektrische actieradius verschilt van 56 tot 69 kilometer volgens de WLTP-testnorm. Het opladen van de batterij kan eenvoudig thuis via een standaard stopcontact of via een openbare laadpaal.
Officieel is de Ford Kuga Hybrid nooit geleverd in Nederland, wél in buurlanden. Dankzij import zijn er toch exemplaren van de Kuga Hybrid in Nederland terechtgekomen. De Ford Kuga Hybrid (HEV) is een zelfopladende hybride die een vergelijkbare aandrijflijn gebruikt als de plug-in hybride, maar met een kleinere batterij. Hierdoor hoef je de auto niet op te laden via een stopcontact; de batterij wordt automatisch opgeladen tijdens het rijden, bijvoorbeeld tijdens remmen of uitrollen. Het systeemvermogen komt uit op 140 kW (190 pk). Deze uitvoering is vooral geschikt voor mensen die regelmatig lange ritten maken en niet afhankelijk willen zijn van laadpalen.
Als je interesse hebt in een Ford Kuga hybride occasion, dan moet je even opletten. Er bestaan namelijk verschillende uitvoeringen. De basisversie heet Trend en biedt onder meer 17-inch lichtmetalen velgen, airco, een 8-inch touchscreen en SYNC 3 en Apple CarPlay en Android Auto. De Titanium biedt meer luxe en is om die reden ook een van de populairste uitvoeringen. Je krijgt automatische airconditioning (twee zones), elektrisch inklapbare buitenspiegels en parkeersensoren achter.
De ST-Line oogt wat sportiever. Die uitvoering heeft 18-inch lichtmetalen velgen, een sportiever onderstel, ST-Line bumpers en sportieve interieurdetails, zoals zwarte hemelbekleding en aluminium pedalen. Dan is er nog de Vignale, de topversie van de Kuga met alle opties die je maar kunt verzinnen. Liever een wat ruiger ogende Kuga? Opteer dan voor de Active X. Die oogt extra stoer en heeft ook verhoogde wielophanging en een Trail Drive-rijmodus.
De Ford Kuga hybride valt op door het lage verbruik en fijne rijgedrag. Ook het ruimteaanbod is goed voor elkaar. De hoge zitpositie zorgt voor goed zicht op de weg.
De Kuga stuurt scherp en biedt een stabiele wegligging, wat ongebruikelijk is in dit segment. Wat dat betreft is de Kuga een uitstekende gezinsauto.
Een veelgehoord ‘nadeel’ is dat de continu variabele transmissie (CVT) bij de hybride modellen soms wat lawaaierig kan klinken bij stevig accelereren. Maar dat hoort nu eenmaal bij het karakter van een CVT. Die werkt net even anders ten opzichte van een reguliere automaat. Door de goede geluidsinstallatie valt het motorgeluid in de praktijk alles mee. Ook belangrijk: je moet de plug-in hybride regelmatig opladen om het maximale uit de aandrijflijn te halen. Voor mensen zonder laadmogelijkheden thuis kan dit als onpraktisch worden ervaren.