We hebben 696 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV Comfort Smart Limited | Trekhaak | 1.650 kg TREKGEWICHT |
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Premium Sky 4WD | Afn. Trekhaak | Panoramisch Schuif-kanteldak | Licht interieur |
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Premium Sky 4WD | Afn. Trekhaak | Panoramisch Schuif-kanteldak |
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Comfort | Trekhaak 1650kg | Navigatie | All-Weather banden | Org. Nederlandse auto
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV N Line | Plug-in
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Premium Sky 4WD | Panoramadak | 360 Camera | KRELL Audio | Zondag Open!
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Premium 4WD 360 Cam | Leder | Krell | Stoelventilatie
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 265 PK PHEV Premium 4WD | Schuifkanteldak 'Pano' | Alcantara | Blind spot camera | N-Line Pack | Vierwielaandrijving |
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Comfort Full Hybrid | Camera | Winterpack | Onderhoudhistorie
Hyundai Tucson New PHEV 2WD 20 Anniversary
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Comfort Sky 4WD - All-in rijklrprs | Schuif/-kanteldak | Navi | Cruise
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV Comfort Smart | Clima | LM | Camera | LED |
Hyundai TUCSON 1.6 T-GDI MHEV Comfort Smart + LED|Digital Cockpit|Keyless|DAB|Navi|Apple|Android|Adaptive cruise|PDC|Camera|17"LMV
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI N-Line | Private lease 699 p.m.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 230pk N-Line Automaat | Carplay | Climate | Keyless | Trekhaak | Navigatie | Elek. Klep | LED verlichting | 360 Ca
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Premium | Trekhaak | Private lease 699 pm
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Comfort Smart
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 230pk N-Line Automaat | Carplay | Climate | Keyless | Trekhaak | Navigatie | Elek. Klep | Full - Led | 360 Camera
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Premium Sky 4WD 265pk dikke uitvoering!
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 265 PK PHEV Premium Sky 4WD | Lederen stoelen incl memory | Plug-inn |Panorama-Schuifkanteldak | Navi Pro ||
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 230pk Premium | 360 Camera | Elec. klep | 19 inch | Leder | Stoelverwarming | 1650kg trekgewicht
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Premium 4WD LEDER | FULL LED | 360 CAMERA | TWO TONE | STOERE LUXE SUV!
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 180PK MHEV Premium Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 180PK HEV Premium LEER|MEMORYSTOEL|STOELVENTILATIE|ACC|BLIS|360CAMERA|LED
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 230pk N Line Sky | Glazen Dak | Alcantara | Stoelverwarming
De Hyundai Tucson is al jaren een populaire keuze in het SUV-segment. Met de komst van hybride varianten is de auto helemaal interessant, ook als occasion. Uit welke aandrijflijnen kan je kiezen? In dit artikel gaan we dieper in op de Hyundai Tucson hybride.
De Hyundai Tucson werd voor het eerst geïntroduceerd in 2004 als een compacte SUV. Destijds stond het model bekend om zijn praktische karakter, betrouwbaarheid en relatief betaalbare prijs. Door de jaren heen is de Tucson geëvolueerd van een no-nonsense SUV naar een verfijnde en technologisch geavanceerde auto. In 2020 verscheen de vierde generatie Hyundai Tucson. Dat is een auto met een gedurfd ontwerp, onder meer dankzij de scherpe lijnen en opvallende ‘Parametric Dynamics’-grille. Vanaf de vierde generatie Hyundai Tucson is er ook de eerste Tucson met hybride aandrijflijnen.
De Hyundai Tucson hybride is beschikbaar in verschillende varianten: er is keuze uit een mild hybride (MHEV), een reguliere hybride (HEV) en een plug-in hybride (PHEV). Alle modellen combineren een benzinemotor met een elektromotor. Overigens verdween de mild hybride in de loop van 2024 van de Nederlandse markt. Sindsdien is de auto uitsluitend geleverd als Tucson Hybrid en Tucson Plug-in Hybrid.
De Tucson hybride heeft een 1,6-liter T-GDi Smartstream benzinemotor, gecombineerd met een elektromotor en een kleine batterij van 1,49 kWh. Samen leveren ze een systeemvermogen van 169 kW (230 pk) en een koppel van 350 Nm. Deze aandrijflijn is gekoppeld aan een automatische transmissie.
De Hyundai Tucson Hybrid past zich automatisch aan de rijsituatie aan en schakelt moeiteloos tussen de benzinemotor en de elektromotor. Dankzij het regeneratieve remsysteem wordt energie teruggewonnen tijdens het afremmen. Hierbij fungeert de elektromotor ook als generator, waardoor de opgewekte energie wordt opgeslagen in de batterij. Deze energie kan vervolgens worden gebruikt om de elektromotor te voeden, die op zijn beurt de benzinemotor ondersteunt bij accelereren, heuvels beklimmen of bij lage snelheden volledig de aandrijving overneemt.
De plug-in hybride variant van de Hyundai Tucson voegt een grotere batterij van 13,8 kWh toe, waarmee je tot ongeveer 65 kilometer volledig elektrisch kunt rijden (WLTP). Het systeemvermogen ligt hier op 195 kW (265 pk). De PHEV is standaard uitgerust met vierwielaandrijving. De batterij van de plug-in hybride kan worden opgeladen in minder dan twee uur bij een laadvermogen van 7,2 kW. Hij is beschikbaar met zowel voorwielaandrijving als vierwielaandrijving (HTRAC).
De auto schakelt soepel tussen de benzinemotor en de elektromotor, terwijl het regeneratieve remsysteem de batterij oplaadt door bewegingsenergie om te zetten in elektriciteit. Deze opgeslagen energie wordt opnieuw ingezet om de auto efficiënt aan te drijven, zowel bij lage snelheden als bij extra belasting, zoals tijdens het optrekken of het beklimmen van een helling.
Afhankelijk van de uitrusting is een Hyundai Tucson hybride uitgerust met een 12,3-inch Multimediascherm met navigatie, DAB+, Bluelink en draadloze Apple CarPlay/Android Auto. Ook Over-The-Air (OTA) software-updates, parkeersensoren (voor en achter) en diverse rijhulpsystemen zijn inbegrepen, denk aan adaptieve cruise control, rijstrookassistent en een 360-gradencamera.
Een Hyundai Tucson hybride heeft diverse voordelen. Met zijn royale interieur en hoge zitpositie biedt de Tucson hybride een aangename rijervaring. De bagageruimte is ruim genoeg voor een gezin, en de achterbank kan eenvoudig worden neergeklapt voor meer laadcapaciteit. Ook het brandstofverbruik valt bijzonder laag uit. De restwaarde is uitstekend. Nadelen zijn er ook, zoals een hogere aanschafprijs. Door de toevoeging van een elektromotor en batterij zijn de hybride varianten zwaarder. Dat merk je dan weer aan de wegenbelasting.