Als je op ontdekkingsreis wilt, heb je een frame nodig dat tegen die taak is opgewassen. Op dat van onze Kathmandu kun je vertrouwen. Dankzij onze fijne Efficient Comfort geometrie leg je vlot maar comfortabel vele kilometers af. Maar er is meer dan alleen de zitpositie. Ook de constructie van het frame is top; de verhouding tussen gewicht (laag) en stijfheid en sterkte (hoog) behoort tot de beste in de fietsindustrie. Dat is onder andere te danken aan het gebruik van double butted-buizen van hoogwaardig Superlite aluminium. Dunwandig waar dat kan en dikwandig waar nodig. Ook doordacht: de versnellingskabels zijn binnendoor geleid, voor een opgeruimd uiterlijk en langdurig soepel schakelen. Eveneens fraai, al zeggen we het zelf, is de Integrated Carrier (IC), onze geïntegreerde bagagedrager. Dat is absoluut een van de sterkste, stijfste en lichtste die je kunt krijgen. En supermakkelijk in het gebruik. Een stevige achterstandaard maakt het geheel af. Nu hoef je alleen nog maar een route uit te stippelen.Wat je ook van plan bent, waar je ook bent, op je fiets moet je kunnen vertrouwen. De Kathmandu EXC brengt je waar je naartoe wilt en weer terug. Comfortabel en stijlvol, met zeer fraaie en extra sterke geïntegreerde Carrier 2.0 bagagedrager. Licht, stijf én sterk? Zeker weten! De hoogwaardige aluminium framebuizen zijn double-butted, om gewicht te besparen waar het kan en sterkte en stijfheid te creëren waar nodig. En om zeker te weten dat sterk in dit geval ook sterk genoeg is, is het frame grondig getest in ons eigen testlab. Dezelfde zorgvuldigheid hebben we ook bij de keuze van de componenten betracht. Shimano levert in de vorm van een functionele mix van onderdelen de soepel en foutloos schakelende 3x10 transmissie. Met de dertig versnellingen die je aan boord hebt, maak je van iedere bergpas een vlakke polderweg. Ook de hydraulische schijfremmen komen uit Japan: betrouwbaar remmen verzekerd, zelfs als het regent. Een Shimano naafdynamo levert de stroom voor de verlichting. Veilige gedachte; zo kom je nooit zonder licht te zitten onderweg. Laat het avontuur maar komen!