De Stromer ST7 is hét nieuwe paradepaardje in het assortiment van Stromer. Deze Speed Pedelec beschikt over zeer sterke componenten, die nog niet eerder gezien werden in de wereld van de Speed Pedelec. Met de Stromer ST7 is het behalen en behouden van topsnelheden geen enkel probleem en daarnaast is deze Premium high-speed E-Bike ook nog eens zeer fraai om te zien. De ST7 is met grote precisie afgewerkt, zo loopt alle bekabeling via het frame en is er geen enkele lasnaad zichtbaar. Deze zeer exclusieve Stromer in de kleur Dark Platinum is in drie verschillende frame maten beschikbaar.
Wat maakt deze Speed Pedelec uniek?
De Stromer ST7 Speed Pedelec is uitgerust met een SYNO Sport II achterwielmotor van 940W. Deze achterwielmotor sluit mooi en compact aan op de fiets en doet geen afbreuk aan het design. De motor van deze high-speed E-bike heeft een draaimoment van 52Nm, hierdoor zit je binnen enkele seconden op de 45 kilometer per uur! Het voordeel van deze SYNO Sport II achterwielmotor is dat hij regeneratief is: er wordt afgeremd op de motor waardoor deze stroom opwekt voor meer actieradius.
De Stromer ST7 is uitgerust met een accu van maar liefst 1.440Wh. Daarmee heeft de ST7 een actieradius van rond de 100 kilometer bij volledige ondersteuning! Uiteraard hangt de actieradius wel af van veel factoren zoals, wind, regen, gewicht en temperatuur.
Stromers ‘grootste’ accu tot nu toe had een capaciteit van 983Wh. De sprong naar 1.440Wh voor de ST7 is groot en het maakt deze nieuwe accu ook fysiek groter. Hij past daarom niet in de huidige generatie Stromers. Voor de Stromer ST7 moest dus een compleet nieuw frame worden ontworpen: de 1.440Wh accu is onzichtbaar geïntegreerd in de schuine buis van het frame. De behuizing van de 1440Wh accu is voorzien van vier LED’s, zodat met één druk op de knop te zien is hoe vol hij is. Erg handig de accu niet in de Stromer zit maar ergens los aan de lader wordt opgeladen, bijvoorbeeld binnen op kantoor.
Bij de huidige generatie Stromers was het sleuteltje waarmee het accuvak geopend werd al vervangen door een eject-knop. Deze knop komt niet terug in het nieuwe frame van de Stromer ST7: het openen van het accuvak gebeurt volledig elektronisch via de OMNI display. Ook de deur van het accuvak is herontworpen; deze heeft geen zichtbaar zwart afsluitrubber meer om de randen heen. Het verdwijnen van de uitwerpknop en de zwarte rubberen randen geven deze nieuwste Stromer ST7 een nog strakker uiterlijk dan z’n voorgangers.
De Stromer ST7 is standaard uitgevoerd met ABS (Anti Blokkeer Systeem). Het unieke aan dit ABS systeem van BluBrake is dat het onzichtbaar is weggewerkt in het frame.
ABS reguleert de remkracht van het voorwiel, bijvoorbeeld bij een noodstop. Zo houdt de Speed Pedelec optimaal grip op het wegdek en blijft de fiets stabieler, wat de kans op een val vermindert.
Voor de aandrijving heeft Stromer bij de ST7, net als bij de ST3 Pinion, gekozen voor een carbon riem van Gates gecombineerd met een PINION 9-speed versnelling hub. Deze combinatie is al jaren bewezen in de MTB en de e-bike industrie en wordt inmiddels ook toegepast op speed pedelecs.
Groot voordeel is dat dit riem-aangedreven systeem nagenoeg geen onderhoud behoeft. Ketting poetsen en opnieuw invetten is niet langer nodig, ook niet bij zeer slechte weersomstandigheden. Een borstel of licht vochtige doek over de riem is voldoende. Daarnaast is de PINION versnellingsbak een volledig afgesloten systeem waar geen vocht of vuil in kan binnendringen. Periodiek de olie in de versnellingsbak laten vervangen is voldoende. Hierdoor is de Stromer ST7 een zeer gebruiksvriendelijke en duurzame Speed Pedelec.