We hebben 3 motoren voor je gevonden
Alle occasions inclusief BOVAG Garantie, Omruilgarantie, Afleverbeurt en 40-Puntencheck
Vespa GTS 300 HPE
Vespa Scooter GT 200
Vespa GTV 300
Je ziet ze tegenwoordig steeds vaker rondrijden, de Vespa-scooters . Wij zien in Nederland doorgaans maar een paar modellen van dit prachtige Italiaanse merk, maar het heeft echt veel meer te bieden. Wist je bijvoorbeeld dat Vespa de grondlegger is van de retro-scooter? En dat de typische Vespa stijl ook nu nog steeds een populaire bron van inspiratie is voor designers op allerlei gebieden? Vespa maakt behalve de brom- en snorscooters ook al vele jaren motorscooters. Dit zijn scooters met een grotere cilinderinhoud, die ook een maatje groter en robuuster zijn. Uiteraard zijn ze ook krachtiger en sneller dan de snor- en bromscooters, die in feite van de motorscooters zijn afgeleid. Hoewel je er ook op de snelweg mee mag rijden, zijn ze bij uitstek geschikt voor het stadsverkeer.
Op Gashendel.nl worden verschillende soorten en modellen Vespa-motorscooters aangeboden. Aangezien de levensduur van zo'n motorscooter erg lang is, is het vaak voordelig om deze tweedehands te kopen. Hier vind je verschillende uitvoeringen en modellen Vespa-motorscooters, van de casual GTS 250 tot de krachtige GTS 300 Supersport. Als je op viaBOVAG.nl bij de tweedehands Vespa-motorscooters kijkt, zal je daar ongetwijfeld een aantal jong gebruikte scooters vinden. Verder zijn er ook meer klassieke Vespa's te vinden, die door de eigenaar soms weer helemaal in originele staat zijn teruggebracht. Kun je geen geschikte Vespa-motorscooter vinden? Er zijn niet veel andere motorscooters. Maar je zou dan naar de stadsmotoren van BMW , Harley-davidson of KTM kunnen kijken. Ondanks het feit dat deze vaak krachtiger zijn, kunnen ze voor jou toch helemaal perfect zijn. Uiteraard moet je dan wel de typische Vespa vormgeving ontberen.
In 1946 werd de eerste Vespa geproduceerd door het Italiaanse bedrijf Piaggio. De scooters gingen als warme broodjes over de toonbank. Tegen 1950 waren er al meer dan 50.000 Vespa's verkocht. De Vespa was dus vanaf het begin al een groot succes. Na 1950 werd een vernieuwde versie van de Vespa geïntroduceerd, het ET-model. Deze kwam sterk overeen met het originele ontwerp. Zo had ook de nieuwe Vespa weer een lichte constructie, de kenmerkende ronde vormgeving. Deze vernieuwde Vespa werd in twee versies geleverd, een tweetakt- en viertaktuitvoering. De tweetaktuitvoering had een cilinderinhoud tot 50cc en de viertakt tot maar liefst 150cc. Later werd de Vespa ook in twee verschillende maten uitgevoerd. Eén met een lang frame en één met een kort frame. De uitvoering met het lange frame was doorgaans uitgevoerd met een wat krachtiger motor. Deze zag je wat minder in Nederland. In 1965 kwam de geliefde Vespa uit, een van de meest populaire modellen. Deze had een cilinderinhoud van 120cc en een lang, comfortabel zadel.
De Vespa was vanaf het begin af aan al enorm populair. De reden hiervoor was simpel. De motorscooters waren simpel, praktisch en hadden een onderscheidend uiterlijk. De populariteit van de motorscooter nam enorm toe toen deze ook in Hollywood geliefd werd. De Vespa was in veel films te zien, wat resulteerde in meer dan 10.000 extra verkopen per jaar. De populariteit van de Vespa nam vanaf de jaren 50 alleen meer toe en de scooter kreeg bijna een ware cultstatus. Toch ging het in 2003 bijna mis. De producent van de motorscooters, Paggio, ging bijna failliet door mismanagement. Dankzij de goede verkoopcijfers van de geliefde Vespa ET4 kwam het bedrijf er toch weer bovenop. Ook ging het bedrijf zich meer focussen op de Noord-Amerikaanse markt.
Iedereen herkent het retro-ontwerp van de Vespa. Het ontwerp wordt dan ook veel gekopieerd door andere, vaak goedkopere fabrikanten. Wat veel mensen zo aanspreekt aan dit ontwerp is de bijna aaibare retro vormgeving. Het ontwerp van de huidige Vespa motorscooters is in grote lijnen nog steeds hetzelfde als dat van de originele Vespa uit 1946. De laatste jaren zijn deze vintage elementen ook weer helemaal in. Ook de zachte, mediterrane kleuren vallen in de smaak. Hierdoor is het aanbod in Vespa-occasions ook toegenomen, zoals je bij de tweedehands motorscooters op viaBOVAG.nl kunt zien.
Vespa heeft haar leveringsprogramma in de loop der jaren heel langzaam uitgebreid. Tegenwoordig kun je vijf verschillende Vespa-motorscooters bij de dealers in de showroom zien. Vier daarvan, de S, LX, GT en GTS, hebben een automatische versnelling terwijl de klassieke PX nog handgeschakeld is. Deze laatste is vooral populair bij de echte liefhebbers. Alle modellen lijken qua ontwerp sterk op elkaar. Als je ze naast elkaar ziet staan kun je de verschillen pas goed zien. Denk hierbij aan kleine details zoals het gebruik van chroom, de beschikbare kleuren en de specificaties.
Vespa modellen met het meeste aanbod
Populaire Vespa zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Bouwjaar