We hebben 44 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
In 1949 presenteerde Volkswagen de T1 aan de wereld. Het was het begin van een successtory voor de Volkswagen bus. Die kennen we nu als Volkswagen Transporter. Sinds 1949 zijn er vele generaties uitgebracht en zijn er meer dan 9 miljoen exemplaren gebouwd.
De T1 was destijds pas het tweede model van het Duitse automerk, na de Volkswagen Kever . In eerste instantie werd de bus in Wolfsburg gebouwd, maar niet veel later kon die fabriek de vraag niet meer aan. De productie werd verplaatst naar een gloednieuwe fabriek in Hannover. En hier worden nu nog steeds de Transporter-modellen en ook de volledig elektrische ID. Buzz geproduceerd.
Inmiddels is de transitie van rijden op fossiele brandstof naar elektriciteit in volle gang. Ook Volkswagen is druk bezig om in rap tempo elektrische modellen op de markt te brengen. Dat doet het onder het label ‘ID’ met modellen als de ID.3 , ID.4 en ID.5 . Deze modellen zijn vanaf het begin ontworpen als elektrische auto. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de elektrische e-Up! en de e-Golf, want deze zijn afgeleid van versies met brandstofmotor.
Ook de ID. Buzz is van de grond af aan ontworpen als elektrische auto. De spirituele opvolger van de T1 heeft daarom het accupakket laag in de bodem liggen. Dat heeft niet alleen als voordeel dat de bus een laag zwaartepunt heeft, maar biedt tegelijkertijd ook veel binnenruimte omdat het pakket geen extra ruimte van het interieur afsnoept.
Het accupakket in de ID. Buzz is gelijk aan die van andere ID-modellen. Dat betekent dat je beschikt over een accucapaciteit van 77 kWh, die de 204 pk sterke elektromotor voedt. Deze combinatie is goed voor een actieradius van maximaal 413 kilometer. Opladen kan op diverse manieren en met diverse snelheden, waaronder ook snelladen met 170 kW. Dan is de ID. Buzz van 5% tot 80% opgeladen binnen 30 minuten.
Volkswagen biedt de ID. Buzz in meerdere varianten: als bedrijfs- of personenwagen. Beide hebben dezelfde aandrijving. Bij de personenbus zijn er vijf zitplaatsen. De achterbank is neer te klappen voor meer bagageruimte. De ID. Buzz Cargo heeft een dichte wand achter de voorstoelen en meer laadvolume dan de personenbus.
Als je goed kijkt naar ID. Buzz kun je zien dat dit eigenlijk de T1 is in een modern jasje. Het design van de eerste bus is duidelijk te herkennen in zijn elektrische opvolger. Ook het grote oppervlak aan de voorzijde met daarop het enorme Volkswagen-logo doet denken aan de oude, maar dan met een moderne interpretatie. In de hele auto vind je leuke details die doen denken aan het oude model. Ook heeft Volkswagen retrokleuren voor de ID. Buzz. Wat te denken van geel, oranje of groen. Je kunt zelfs kiezen voor een tweekleurige lak.
De ID. Buzz is een vrij nieuw model. Een gebruikte is dus nog relatief prijzig. Aan de andere kant kun je nog profiteren van bestaande fabrieksgarantie. Nog een voordeel van een nieuw model is dat de auto voorzien is van de nieuwste technologie zoals tal van veiligheidssystemen, comfortabele opties en moderne technieken.
Volkswagen modellen met het meeste aanbod
Populaire Volkswagen ID. Buzz zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen