We hebben 34 motoren voor je gevonden
Alle occasions inclusief BOVAG Garantie, Omruilgarantie, Afleverbeurt en 40-Puntencheck
Honda NC 750 X DCT
Honda NC 750 X-ADV
Honda NC 750 X
Honda NC 750 XDJ DCT
Honda NC 750 XA
Honda NC 750 X DCT - 2018
Honda NC 750 X DCT - 2017
HONDA NC 750 X ABS - 2016
Honda NC 750 X ABS - 2017
Honda NC 750 X DCT - 2014
Honda NC 750 X ABS - 2018
Honda NC 750 X ABS - 2017
Honda NC 750 X ABS - 2023
HONDA NC 750 X ABS - 2015
Honda NC 750 X ABS - 2017
Honda NC 750 X ABS - 2024
Honda NC 750X C-ABS
Honda NC 750 X DCT
Honda NC 750 X
Honda NC 750 X DCT
Honda NC 750 X DCT
Honda NC 750 X
Honda NC 750 X DCT
Honda NC 750 X
De Honda NC750X is een van de modellen uit de NC7x0-serie, allemaal op basis van hetzelfde motorblok. Tussen 2011 en 2018 zijn er verschillende varianten uitgebracht, allemaal met hetzelfde watergekoelde 4-takt tweecilinder motorblok met een cilinderinhoud van 700 of 750 cc.
Honda bedient met de NC7x0-serie vooral beginnende motorrijders en her-opstappers die een veelzijdige motor zoeken. Het zuinige motorblok en de optionele DCT-versnellingsbak zijn aantrekkelijke pluspunten. Het doorgaans verplichte topkoffertje is niet nodig, want de dummytank biedt voldoende opbergruimte voor een integraalhelm. Honda heeft in de loop der jaren verschillende stijlvarianten uitgebracht. Het type is herkenbaar aan de naamstoevoeging. Zo wijst ‘X’ op een ‘dual-sport’-model. De ‘S’-modellen zijn naakte motorfietsen en de ‘D’ is gereserveerd voor de motorscooters. Ook de CTX-cruisers rijden rond met hetzelfde EURO4-motorblok.
Alle modellen uit de NC- en CTX-serie zijn voorzien van een aangepaste ‘L-motor’, ontworpen voor de Honda Jazz auto. Honda halveerde het EURO4-goedgekeurde motorblok, maakte er een parallelle 4-takt tweecilinder van en monteerde het onder een hoek van 62° in het frame. Dit levert een goede gewichtsverdeling en een zeer laag zwaartepunt op, waardoor de NC700-motorfietsen ook bij stilstand gemakkelijk te manoeuvreren zijn. De automatische DCT-versnellingsbak was op veel modellen optioneel verkrijgbaar. DCT staat voor Dual Clutch Transmission. Dit knappe staaltje techniek is voor het eerst gebruikt in de Honda VFR1200F. Feitelijk gaat het om twee compacte versnellingsbakken met ieder hun eigen as. De ene versnellingsbak verzorgt de oneven versnellingen, de ander de even versnellingen. Zet je de motor in z’n één, dan staat in de andere versnellingsbak de tweede versnelling al klaar. Op het moment van schakelen pakt de tweede versnelling direct op terwijl de eerste bak alvast de derde versnelling klaarzet. Schakelen en (ont)koppelen gebeurt automatisch en de motorfiets heeft dus ook geen koppelingshendel of schakelpookje. De DCT-techniek is even wennen, maar werkt verrassend soepel en intuïtief. Met een setje flippers op de linker stuurhelft kan toch manueel geschakeld worden. De koppeling wordt dan nog steeds automatisch bediend. Het motorblok is zeer zuinig met brandstof. Honda claimt een 40% lager gebruik dan sportmotoren met een vergelijkbare cilinderinhoud. Natuurlijk mag dit niet te veel invloed hebben op de prestaties. Dragraces win je er niet mee, maar voor normaal gebruik is hij zeker krachtig genoeg.
In 2012 vergrootte Honda het motorblok naar 750 cc en geleidelijk werden de 700cc-modellen vervangen. De NC750X valt volgens Honda in de Adventure-klasse, maar hoort ondanks z’n stoere uiterlijk absoluut thuis op de weg. Daar stelt hij overigens niet teleur. Het zuinige motorblok is met 54 pk pittig genoeg voor normaal gebruik. De zitpositie is hoog en ontspannen en het stuurgedrag is uitstekend. Het lage zwaartepunt, de soepele versnellingsbak (DCT of niet) en de lineaire vermogensafgifte zorgen dat de motor onder alle omstandigheden voorspelbaar reageert. De enkele remschijf met ABS in het voorwiel werkt in combinatie met de achterrem. Dit levert geen circuitwaardige prestaties op, maar voldoet in alle normale situaties.
Hoewel de DCT-techniek wordt aangeprezen voor rijders die manueel schakelen te moeilijk vinden, wordt hiermee de NC750x ernstig tekortgedaan. Deze doordachte motorfiets kan rijders van iedere leeftijd en ervaring bekoren. Hij rijdt soepel en binnen legale snelheden voldoet het motorblok op alle fronten. Nieuw of als occasion, de Honda NC750X is een praktische alleskunner voor op de weg. De Honda NC750X heeft een paar stevige azen in z’n mouw met de DCT-transmissie en het zeer gunstige verbruik. Wie toch iets anders zoekt in deze klasse kan bijvoorbeeld bij Yamaha de Tracer 700 uitproberen, bij Kawasaki staat de Versys 650 klaar, Suzuki heeft een V-Strom 650 en onze oosterburen de BMW F/GS-serie. Gashendel.nl geeft je de keuze uit deze en andere occasions. Zeer goede stuureigenschappen, een lineaire vermogensafgifte, gunstig brandstofverbruik, een betrouwbaar motorblok in een stevig frame. Wie een tweedehands motorfiets zoekt die dit allemaal heeft, moet zeker ook de NC750X op z’n lijstje zetten. De kans is groot dat op Gashendel.nl precies de juiste Honda NC750X occasion te koop staat. Kom regelmatig op onze website kijken voor de nieuwste aanwinsten.
Honda modellen met het meeste aanbod
Populaire Honda NC 750 X zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen