We hebben 88 motoren voor je gevonden
Alle occasions inclusief BOVAG Garantie, Omruilgarantie, Afleverbeurt en 40-Puntencheck
KTM 890 SMT
KTM 1390 SUPERDUKE R
KTM 1390 SUPERDUKE R EVO
KTM 390 ADVENTURE
KTM 690 ENDURO R ABS
KTM 890 ADVENTURE R
KTM 690 SMC R
KTM 890 SMT
KTM 990 DUKE
KTM 990 DUKE
KTM 890 ADVENTURE
KTM 1390 SUPERDUKE R
KTM 390 DUKE ABS
KTM 1290 SUPER DUKE GT
KTM 125 DUKE
KTM 1290 SUPER DUKE GT
KTM 1290 SUPERDUKE RR
KTM 1290 SUPERDUKE R ABS
KTM SX-E 2
KTM 390 ADVENTURE
KTM 890 ADVENTURE R RALLY
KTM 1290 SUPER DUKE R EVO
KTM 690 DUKE R ABS
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
Het Oostenrijkse KTM heeft zich in 1992 gestort op de bouw van sportieve wegmotoren. Met name de modellen Duke en Super Duke vallen in de smaak. Die bezorgen het merk klinkende verkoopresultaten waardoor KTM een van de succesvolste motorfietsenfabrikanten in Europa is.
KTM heeft naam gemaakt in de motorcross. In 1974 won KTM zijn eerste wereldtitel. Het merk staat nog altijd te boek als een van de succesvolste motormerken in deze discipline. De Nederlander Jeffrey Herlings bijvoorbeeld, hij is wereldkampioen MXGP, rijdt met KTM.
De kleur oranje is het handelsmerk van alle modellen van KTM. Van de meeste KTM’s is bijvoorbeeld het frame louter in deze kleur uitgevoerd. KTM is ook bekend van fietsen, die overigens in China worden gebouwd, en van de X Bow. Dit is een sportauto, een open tweezitter. Op basis hiervan is een racer ontwikkeld voor de GT4-raceklasse.
De multidisciplinaire kijk op voertuigen stamt al uit de beginjaren van KTM. In 1934 startte de Oostenrijker Hans Trunkenpolz een garagebedrijf onder de naam Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen. In 1951 bouwde Trunkenpolz een prototype van een motorfiets, de R100, die in 1953 in productie ging. De Rotax-motoren kocht Trunkenpolz van fabrikant Fichtel & Sachs.
In de loop der jaren produceerde KTM, zoals het bedrijf sinds 1953 heet, ook fietsen, brommers en scooters – en zelfs radiatoren voor de auto-industrie. In 1991 kwam KTM in handen van de kredietverlenende banken en werd het bedrijf in vieren gesplitst. De motorfietsenfabricage ging in 1992 verder onder de nieuwe naam KTM Sportmotorcycle GmbH.
Vanaf 1953 groeide KTM hard. Met behulp van een aantal grote investeerders kon Johann Trunkenpolz zijn bedrijf fors laten groeien. KTM ging steeds meer motorfietsen ontwerpen en produceren. Het jaar hierop kwam de fabrikant met de R125 Tourist en de Grand Tourist. Deze motoren waren erg populair. Ze waren namelijk uitstekend geschikt voor woon-werkverkeer én voor lange reizen. KTM maakte niet alleen motorfietsen. In de jaren 50 introduceerde KTM ook de eerste scooters. Deze "Mecky" scooters waren licht, klein en praktisch in gebruik. In de jaren 60 overleden de oprichters van het bedrijf. De zoon van de oprichter nam hierop het bestuur van het bedrijf over. Het bedrijf bleef groeien en tegen 1970 had het Oostenrijkse bedrijf al 400 werknemers in dienst. Het leveringsprogramma van KTM bestond toen uit maar liefst 42 verschillende motormodellen. Bovendien ging KTM vanaf ook zelf motorblokken ontwerpen en produceren. Dat zorgde voor een verdere groei van de Oostenrijkse motorenfabrikant. Tien jaar later had het bedrijf meer dan 700 werknemers in dienst en was het leveringsprogramma nog veel omvangrijker. KTM had dankzij de betrouwbare, sterke en unieke motoren een goede reputatie opgebouwd. Hoewel het bedrijf dus flink was gegroeid, was het niet groot genoeg om echt te kunnen concurreren met de grootste Europese en Japanse motorproducenten.
KTM bouwt vooral sportieve motorfietsen. Behalve MX-crossers zijn dat ook motoren voor Enduro- en Trial-wedstrijden. KTM heeft zelfs een elektrisch aangedreven crossmotor.
Voor gebruik op de weg met kenteken kun je kiezen uit diverse KTM Adventure-modellen, de 390 en 790 Adventure en de 1290 Super Adventure. Deze laatste heeft het tweecilinder V-twin blok van de KTM 1290 Super Duke GT. Dat is een meer op sportief rijden gerichte motor, die zich door de goede windbescherming ook prima leent voor lange reizen. De naked-versie hiervan heet 1290 Super Duke R. Betaalbaarder en minder krachtig zijn de KTM 125 Duke en KTM 390 Duke. De Duke 690 is onlangs opgevolgd door de Duke 790.
Interessant: van de KTM Duke is er een L-variant die je met een A2-rijbewijs mag rijden. Net als overigens de nieuwe supersportmachine de KTM RC390. Een aanrader als je een zeer goed sturende motor zoekt, die licht is, voorzien van topcomponenten en ook nog betaalbaar.
Naast de diverse crossmotoren heeft de Oostenrijkse motorfabrikant ook een serie met zogenaamde Enduro-motoren. Deze motoren zijn speciaal voor langere offroad ritten ontwikkeld. Ook hier kun je kiezen uit twee uitvoeringen, met een tweetakt- en een viertaktblok. Deze ESX-serie is net zoals de originele SX erg populair onder veel offroad rijders. Ze zijn echter minder geschikt voor op de weg. Dan kun je beter kijken naar de Adventure-motoren. KTM heeft overigens een primeur op dit gebied. Het Oostenrijkse bedrijf heeft namelijk de eerste elektrische "freeride"-motor, de Freeride E-XC, ontwikkeld. De nieuwe KTM-motoren worden voornamelijk geleverd in de bekende oranje KTM kleuren. Op Gashendel.nl vind je niet alleen veel oudere occasions van KTM, maar ook veel jong gebruikte KTM-motoren. Daarnaast heeft Gashendel.nl ook een groot aanbod aan Kawasaki , Suzuki en Triumph motoren.
KTM modellen met het meeste aanbod
Populaire KTM zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen
Bouwjaar