We hebben 5 motoren voor je gevonden
Alle occasions inclusief BOVAG Garantie, Omruilgarantie, Afleverbeurt en 40-Puntencheck
KTM 125 DUKE
Ktm 125 DUKE ABS - 2013
KTM 125 DUKE
KTM 125 DUKE
KTM 125 DUKE
Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen zegt je misschien niets, maar iedere motorrijder kent de afkorting KTM. Hun wortels reiken terug tot 1934 toen de oprichter een garage opende in Mattighofen (Oostenrijk). Tachtig jaar later is KTM AG een van de grootste motorfietsfabrikanten van Europa. KTM is groot geworden met haar motorfietsen voor in het terrein. In 2011 introduceerden zij de eerste 125 cc voor op de weg; de KTM 125 Duke. Wie verder leest begrijpt al snel waarom deze brullende muis sindsdien niet meer uit de KTM brochure is verdwenen. De kleine 4-takt eencilinder levert 15 pk aan vermogen en trekt met 12 Nm aan de ketting. Dat lijkt weinig in deze tijd van 1200cc-adventurebikes met kruiwagens vol vermogen, maar het is genoeg om deze lichtgewicht vlot zijn rondjes te laten draaien. Met zes versnellingen word je lekker beziggehouden, wat op deze sportieve motorfiets geen straf is. De tank bevat net geen 11 liter brandstof (13,4 in het 2017-model). Dat is niet veel, maar per liter kom je wel bijna 40 kilometer ver. Dat geeft je een enorme actieradius van ruim 400 kilometer!
In de cockpit zit vanaf het 2017-model een LED-koplamp. Daarboven zit een prachtig kleuren-TFT-scherm met alle wenselijke informatie. Naast de gebruikelijke zaken als snelheid, toerental, versnelling en zelfs datum en tijd, laat dit schermpje je ook weten dat de zijstandaard is uitgeklapt of de kill-switch in gebruik is. Zodra je het contact aanzet zie je op het display een kleurrijke waarschuwing in een taal naar keuze. Zo hoef je niet een half uur te zoeken naar een niet-bestaande motorstoring. Waarom heeft nog niet elke motor zo’n handig hulpje?
In het voorwiel zit een radiale remklauw die de eenzame schijf stevig vastpakt. Samen met de schijf in het achterwiel en het goed werkende ABS biedt deze kleine KTM alle remvermogen die je nodig hebt. Het zwart-oranje vakwerkframe is gecombineerd met het motorblok als dragend element. Het geheel is dus prettig stijf. Samen met de prima upside-down-vering aan de voorzijde en de progressieve schokbreker in de swingarm valt er weinig te klagen over de rijeigenschappen. De Duke ziet er niet uit als een van de lichtste 125cc-sportmotoren op de markt. Zet hem naast een veel zwaardere KTM en je moet twee kijken voor het verschil opvalt. De oranje accenten en de stoere uitstraling maken het plaatje af. Het is geen straf om op deze kleine straatraket te moeten rijden. Door het lage vermogen voelt het allemaal heel vlot, zonder dat je direct hoeft te vrezen voor je rijbewijs.
Deze Duke geeft de concurrentie een stevige strijd. Als alternatieven kun je de Honda CBR125R overwegen. Yamaha heeft bijvoorbeeld de YZF R125 in de garage staan en Suzuki de GSX-S125A. Een leuke kandidaat uit Italië is de Aprilia RS4 125. Op viaBOVAG.nl staan nog veel meer occasions in deze klasse.
Deze leuke 125 Duke wordt nog steeds gemaakt door KTM. Als je een lichte motorfiets zoekt die je veel rijplezier kan bieden, moet je zeker even op viaBOVAG.nl kijken of er een mooie KTM 125 Duke occasion te koop staat.
KTM modellen met het meeste aanbod
Populaire KTM 125 Duke zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort