We hebben 129 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
De Citroën ë-C3 is een opvallende verschijning in het segment van de compacte elektrische auto’s. Hij heeft een eigenzinnige uitstraling zoals je dat gewend bent van Citroën . De ë-C3 is de volledig elektrische variant van de C3, waarvan ook een hybride versie bestaat.
De ë-C3 is volgens Citroën een ‘betaalbare elektrische auto met veel comfort en een rijke standaarduitrusting’. De Citroën Ë-C3 heeft een lengte van 4,02 meter, een breedte van 1,76 meter en een hoogte van 1,57 meter. De auto is dus behoorlijk compact, heeft een wielbasis van 2,54 meter en een draaicirkel van slechts 10,3 meter: ideaal voor gebruik in gebieden waar een wendbare auto goed van pas komt.
Ondanks zijn compacte afmetingen heeft de Citroën ë-C3 een acceptabele bagageruimte met een inhoud van 310 liter. Met de leuning van de achterbank naar beneden geklapt is dit uit te breiden naar 1.200 liter.
De Citroën ë-C3 telt één elektrische aandrijflijn met een batterijcapaciteit van 44 kWh. Het vermogen van de ë-C3 bedraagt 83 kW (113 pk) en het koppel 125 Nm. De topsnelheid van de auto is begrensd op 132 km/u en in een tijd van 11,5 seconden accelereert de ë-C3 van 0 naar 100 km/u. Het gemiddelde energieverbruik is ongeveer 17 kWh per 100 km. Volgens de fabrieksopgave zou je tot 322 kilometer ver moeten komen op één batterijlading.
Snelladen is mogelijk tot een vermogen van 100 kW. In 26 minuten kun je hiermee van 20 tot 80 procent bijladen. Het ledig gewicht van de Citroën ë-C3 bedraagt 1.391 kilogram. Een bescheiden 550 kg mag maximaal geremd getrokken worden en de kogeldruk bedraagt 61 kg.
Met de Citroën ë-C3 introduceert Citroën een frisse designtaal. Dit model is de eerste Citroën met het ovale chevron-logo en een uitgesproken robuust ontwerp. De strakke lijnen, scherp gesneden LED-koplampen en verhoogde rijhoogte geven de ë-C3 een stoere, zelfverzekerde uitstraling.
Binnenin oogt de ë-C3 modern en ruim. Het interieur biedt veel hoofdruimte en een strak vormgegeven dashboard. Het compacte instrumentarium bestaat uit een display dat is verzonken in het dashboard. Het scherm voor het infotainmentsysteem steekt boven het dashboard uit. Functies als de klimaatregeling zijn nog met knoppen te bedienen.
Van de ë-C3 bestaan verscheidene varianten. Onderhuids zijn deze allemaal hetzelfde en beschikken ze over het 44 kWh batterijpakket. De aankleding verschilt wel per uitrustingsniveau. De You vormt het basismodel met 16-inch lichtmetalen velgen, LED-verlichting en diverse actieve rijhulpsystemen. De Plus biedt extra’s als opvallende kleuraccenten aan de buitenkant en een 10,3-inch infotainmentsysteem met Apple Carplay en Android Auto. De Max is de meest complete variant met meer comfort in het interieur en een achteruitrijcamera.
De prijzen voor de Citroën ë-C3 variëren per uitvoering. De aandrijflijn blijft in alle gevallen hetzelfde, maar het uitrustingsniveau drijft de prijzen enigszins op. De You vormt het basismodel met een adviesprijs van 24.300 euro. De Plus gaat een stap verder met 26.500 euro. De Max is de meest luxe versie. Dat zie je terug in de prijs, beginnend bij 28.800 euro. De Citroën ë-C3 is onlangs op de markt gebracht. Om deze reden worden er nog weinig gebruikte exemplaren aangeboden.
Citroën modellen met het meeste aanbod
Populaire Citroën ë-C3 zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen