We hebben 26 auto's voor je gevonden
Alleen auto’s van erkende BOVAG bedrijven
De Citroën ë-C4 X is de elektrische versie van de Citroën C4 X, die er ook als hybride is. De auto heeft een opvallende fastback-vorm, met een aflopende daklijn en een ruim bemeten bagageruimte. Onlangs onderging de ë-C4 X een facelift en toont hij de nieuwe designtaal van Citroën . Er is keuze uit verscheidene volledig elektrische aandrijflijnen.
De ë-C4 X is een opvallende verschijning. Deze Citroën is namelijk afgeleid van de C4 die als hatchback op de markt is gebracht. Het Franse merk introduceerde vervolgens de C4 X, in de vorm van een sedan.
De Citroën Ë-C4 X heeft een lengte van 4,60 meter, een breedte van 1,80 meter en een hoogte van 1,53 meter. De wielbasis bedraagt 2,67 meter, wat de ruimte in het interieur ten goede komt. De Citroën ë-C4 X heeft een behoorlijke bagageruimte met een inhoud van 510 liter. Dat is aanzienlijk meer dan in de gewone C4, met 380 liter. Met de leuning van de achterbank neergeklapt is een totaal laadvolume van 1.250 liter mogelijk.
De Citroën ë-C4 X is er met keuze uit twee elektrische aandrijflijnen. De één heeft een batterijcapaciteit van 50 kWh. Het vermogen van deze variant bedraagt 100 kW (136 pk) en het koppel 260 Nm. Volgens de fabrieksopgave zou je tot 352 kilometer ver moeten komen op een volle accu. De andere variant heeft een batterijcapaciteit van 54 kWh, goed voor een iets grotere actieradius van 427 km. Ook heeft deze aandrijflijn meer vermogen: 115 kW (156 pk). Het koppel is hetzelfde.
Snelladen is mogelijk tot een vermogen van 100 kW. In 30 minuten tijd kun je hiermee van 0 tot 80 procent bijladen. Het ledig gewicht van de Citroën ë-C4 X bedraagt 1.559 kilogram (50 kWh) of 1.552 kilogram (54 kWh). Het is niet mogelijk om een aanhanger te trekken met deze auto.
De ë-C4 X laat duidelijk de nieuwe designtaal van Citroën zien. Aan de voorkant wordt dit duidelijk door het ovale chevron-logo. De ë-C4 X heeft een opvallende vorm. De auto heeft een iets verhoogde rijhoogte en een aflopende daklijn, wat doet denken aan een fastback. De ë-C4 X maakt op deze manier een stoere en ook enigszins elegant indruk.
Binnenin oogt de ë-C4 X modern en ruim. Het interieur biedt veel hoofdruimte en een strak vormgegeven dashboard. Het compacte instrumentarium bestaat uit een display dat is verzonken in het dashboard. Het scherm voor het infotainmentsysteem steekt boven het dashboard uit. Functies zoals de klimaatregeling zijn nog met knoppen te bedienen.
De You vormt het basismodel van de Citroën ë-C4 X en is standaard al zeer compleet. Zo behoort preconditioneren van de accu – via een app – tot de mogelijkheden en kun je makkelijk je telefoon koppelen met Apple Carplay of Android Auto. De Plus is uitgerust met LED-verlichting en een achteruitrijcamera. Ook is het interieur voorzien van speciale bekleding en kleuraccenten. De Business-uitrusting lijkt hierop, maar beschikt over meer rijhulpsystemen tegen een lagere vanafprijs. De Max-uitvoering vormt het summum met onder meer speciale 3D-navigatie, getinte zijruiten en luxe bekleding.
De prijzen voor de Citroën ë-C4 X variëren per uitvoering en aandrijflijn. Met het 50 kWh batterijpakket heeft de ë-C4 X een vanafprijs van 35.915 euro in de You-uitvoering. De versie met het iets grotere 54 kWh batterijpakket heeft een vanafprijs van 38.165 euro als Plus.
De speciale Business-uitvoering wordt met een speciale prijs aangeboden van 35.690 euro. De meest luxe Max-uitvoering heeft een vanafprijs van 40.165 euro. De Citroën ë-C4 X van voor de facelift is als gebruikte occasion beschikbaar vanaf ongeveer 19.000 euro.
Citroën modellen met het meeste aanbod
Populaire Citroën ë-C4 X zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen