We hebben 11 motoren voor je gevonden
Alle occasions inclusief BOVAG Garantie, Omruilgarantie, Afleverbeurt en 40-Puntencheck
Triumph STREET TRIPLE R
Triumph STREET TRIPLE RS
Triumph STREET TRIPLE RS
Triumph STREET TRIPLE 675
Triumph STREET TRIPLE 675 - 2013
Triumph STREET TRIPLE R - 2012
Triumph STREET TRIPLE R - 2020
Triumph SPEED TRIPLE R - 2012
Triumph Street Triple S
Triumph STREET TRIPLE R
Triumph Street Triple ABS
De Street Triple is een naakte motorfiets met een onmiskenbare ‘streetfighter’-stijl. Oorspronkelijk voortgekomen uit de Britse caféracer-cultuur, is deze stijl vooral in Europa populair geworden. De eerste exemplaren komen waarschijnlijk van motorrijders die besloten de dure kuipen van hun motorfiets na een crash niet te vervangen. De stijl sloeg aan en na verloop van tijd gingen motorfietsmerken ook productiemodellen in deze stijl leveren. De Street Triple-modellen zijn in verschillende uitvoeringen uitgebracht, maar behielden allen het typische ‘streetfighter’-uiterlijk met de agressieve, naakte voorkant en het duidelijk zichtbare motorblok. De combinatie van de stoere uitstraling met de ongewijzigd goede prestaties en stuureigenschappen viel bij veel motorrijders in de smaak.
In 2007 kwam Triumph met de Street Triple op de markt. Door het motorblok uit de Daytona 675 in een nieuw ontwikkeld chassis te plaatsen en het karakter aan te passen ontstond een nieuwe motorfiets. Vanwege het motorblok staat deze versie ook bekend als de Street Triple 675. Hij werd neergezet als een instapper, een plankje lager dan de Speed Triple in het naakte assortiment van Triumph. Daarmee werd de motor absoluut tekortgedaan. De Street Triple wordt voortbewogen door een hele fijne vloeistofgekoelde driecilinder-in-lijn met 91 pk en 60 Nm. De vrij lichte motor, met slechts 189 rijklare kilo’s, had hiermee voldoende vermogen aan boord om vlot door het verkeer geloodst te worden.
De eerste generatie van de Street Triple R werd van 2007 tot en met 2012 gemaakt, met relatief kleine wijzigingen in 2010 en 2011. Dit waren vooral aanpassingen aan de geometrie waardoor de wielbasis eerst afnam en later weer iets toenam. De rechtuit-stabiliteit werd hiermee iets groter en met een iets steilere balhoofdhoek werden de stuureigenschappen verbeterd. Ook het motorblok werd regelmatig aangepakt. Dit leverde een vermogensgroei op van 91 pk in 2007 naar 105 pk in 2012.
Pas in 2013 vond Triumph het nodig om de motorfiets echt goed onderhanden te nemen. Hij kreeg een geheel nieuw chassis en aangepaste styling. De rijkwaliteiten namen significant toe. De brandstofinjectie werd vervangen door een multi-point-systeem. De remschijven aan de voorkant werden iets groter en van ABS voorzien. De nieuwe motorfiets was een paar kilo lichter en door de aangepaste versnellingen en andere kleptiming werd de motor beter bruikbaar in het stadsverkeer. Om trillingen bij hoge snelheid te verminderen kreeg het blok een balans-as. Lichtere wielen, radiaal opgehangen Nissin-remmen, verbeterde schokbrekers en een iets steilere balhoofdhoek zorgden voor nog betere rijeigenschappen. De uitlaat verhuisde van de achterkant naar de zijkant, wat een flinke verbetering opleverde in gewicht en gewichtsverdeling. Alles bij elkaar werd de motor gewoon nog beter.
Op basis van de Street Triple werden ook de Street Triple R en RX-modellen gemaakt. Vanaf 2017 is de serie officieel hernoemd naar Street Triple 765. Deze was verkrijgbaar in drie uitvoeringen: de basisversie was de S, dan volgden de sportievere R en RS.
De Triumph Street Triple heeft concurrenten, maar deze zijn allemaal anders. Denk aan de Kawasaki Z900 en de Yamaha FZ-09. Andere concurrenten zijn bijvoorbeeld de MV Agusta Brutale en de KTM Super Duke R. Van Aprilia komt de Tuono 1100 V4. Er zijn nog meer productie-streetfighters, maar door andere motorconfiguraties en afwerkingen zul je moeten ontdekken welke jouw voorkeur heeft.
Triumph modellen met het meeste aanbod
Populaire Triumph Street Triple zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort
Aantal zitplaatsen