We hebben 15 motoren voor je gevonden
Alle occasions inclusief BOVAG Garantie, Omruilgarantie, Afleverbeurt en 40-Puntencheck
Kawasaki VERSYS 1000 SE
Kawasaki VERSYS 1000 SE
Kawasaki VERSYS 1000
Kawasaki Versys 1000
Kawasaki Versys 1000 GT ABS
Kawasaki VERSYS 1000 SE
Kawasaki VERSYS 1000
Kawasaki Versys 1000 SE Grand Tourer
Kawasaki Versys-1000 ABS
Kawasaki Versys 1000 ABS Grand Tourer
Kawasaki VERSYS 1000
Kawasaki VERSYS 1000 SE
Kawasaki VERSYS 1000 ABS
Kawasaki Versys 1000 Tourer
Kawasaki Versys 1000 ABS Tourer
Kawasaki Versys-familie bevat een mix van stijlkenmerken die door steeds meer fabrikanten wordt toegepast en die de moderne adventure-klasse vormen. De zitpositie en uiterlijke kenmerken zijn typisch voor alle allroad-motoren, maar meestal worden ze vooral op asfalt bereden. In het kielzog van de BMW GS-serie biedt Kawasaki ook een motor die de berijder zich helemaal avonturier laat voelen. Zelfs al komt de Europese motorrijder niet vaak naast het gebaande pad, het ‘Adventure’-segment laat de beste verkoopcijfers zien. Dat is niet zo vreemd, want afgezien van de stoere looks leent de zitpositie zich uitstekend voor lange toertochten. Rechtop zittend en neerkijkend op de meeste auto’s, met een breed stuur in de vuisten, voelt iedere rijder zich koning op de weg. Ook als die adventure-bike een, naar moderne maatstaven, relatief kleine 1000 cc Kawasaki Versys is. Naast het 1000cc-model kent de Versys-familie ook de middenklasse 650 cc en de Versys-X 300, een lichte 350cc-versie. Een nieuwe Versys 650 of 1000 kan worden uitgerust met een van drie accessoire-pakketten: het Tourer-pakket, de Tourer+ en de Grand Tourer. Deze bestaan uit een mix van ruime monokey zijkoffers met binnentassen, handkappen, LED-mistlampen, een topkoffer met rugsteun en nog wat zaken die deze motor nog beter geschikt maken voor lange toertochten en vakanties.
In 2012 werd de eerste Versys 1000 de showroom ingeduwd en hij staat nog altijd in de Kawasaki-brochure. De grote broer van de Versys 650 kreeg zijn motorblok van de Z1000SX: een watergekoelde viertakt viercilinder-in-lijnmotor met een inhoud van 1043 cc. Natuurlijk werd hij wat terug getuned en maakte het sportieve eindschot plaats voor trekkracht onderin. Dat leverde wel een zeer soepel motorblok op dat vanaf slechts 2000 toeren lineair doortrok naar 9000 toeren, tot het maximum van 118 pk bereikt was. Die eerste versie kreeg positieve beoordelingen, al was niet iedereen gecharmeerd van de voorkant die regelmatig vergeleken werd met een cycloop. Dat leidde helaas nogal af van het feit dat Kawasaki hiermee een prima toerfiets had neergezet. Standaard was de eerste generatie al voorzien van elektronische hulpsystemen. Denk aan verschillende rij-modi, traction control en ABS. Op latere modellen werd dit nog verder uitgebreid. De 17-inch wielen maken duidelijk dat, ondanks de lange veerwegen, de Versys 1000 een echte straatmotor is. Als je echt wilt, en je hebt de juiste banden om de wielen, dan kun je er ook het terrein mee in. Dat doet hij best aardig want Kawasaki wilde de Versys 1000 vooral veelzijdig maken. De brandstof wordt via injectie in het blok gespoten. De versnellingsbak heeft 6 versnellingen om de aandrijving richting de O-ketting te sturen. De Versys heeft achterin een gemakkelijk verstelbare schokbreker en aan de voorkant twee verstelbare 43mm-vorkpoten. De twee 300mm-remschijven in het voorwiel worden stevig gegrepen door de vierzuiger-remklauwen en achterin zorgt een enkelzuiger remklauw met een 250 mm remschijf voor de vertraging. De Versys weegt rijklaar ca. 239 kg en in de tank past 21,5 liter benzine.
De eerste generatie is van 2012 t/m 2014 verkocht. In 2015 vond Kawasaki het tijd worden om de styling meer in lijn te brengen met de concurrentie en de hele voorkant werd onderhanden genomen. De gestapelde koplampen kregen een horizontale indeling en de complete stijl werd een stuk agressiever. Dat viel duidelijk beter in de smaak bij het koperspubliek. Het in hoogte verstelbare ruitje en de bijgeleverde kofferset en handkappen maakten het gebruiksdoel nog duidelijker. Tegen een meerprijs konden daar ook mistlampen, verwarmde handvatten en een versnellingsindicator aan worden toegevoegd. Motorisch werd er ook wat verbeterd, vooral de nieuwe koppeling was een genot. Ook werden er aanpassingen gedaan die het stuurgedrag en de wegligging van de Versys 1000 verder verbeterden. Vanaf 2019 werd de Versys opnieuw compleet aangepakt, zowel uiterlijk als motorisch. Zo maakte elektronische gasklepbediening bijvoorbeeld cruise control mogelijk. Naast de bekende elektronische hulpsystemen kreeg de nieuwe versie ook radiale remklauwen.
De sinds 2015 verkrijgbare speciale SE-versie werd voor 2019 ook vernieuwd. Bovenop de specificaties van de ‘gewone’ 1000, kwamen bijvoorbeeld led-cornering lights, een quickshifter, een TFT-display met smartphone-communicatie via een app, elektronisch geregelde vering en ga zo maar door. Een natte droom voor toerrijders zou je het best mogen noemen, zonder echt te overdrijven. Overigens zijn sommige extra’s van de SE ook als accessoire verkrijgbaar voor de Versys 1000.
Okay, de Versys 1000 is dus een heel prima motorfiets. Maar wil je weten welke alternatieven er zijn? Kijk op de weg maar om je heen: Honda heeft de Crosstourer, Suzuki laat menige klant op hun V-Strom 1000 plaatsnemen. KTM biedt de 1190 Adventure aan en BMW wil graag de rest van de wereld ook graag op hun R/GS-modellen zien plaatsnemen. De laaiend enthousiast begroette Moto Guzzi V85TT, de splinternieuwe middenklasse opvolger van de stoere Stelvio, toont aan dat de allroad-klasse ongekend populair is.
In de loop der jaren is de Kawasaki Versys 1000 steeds verder verbeterd. Het is inmiddels een vaste verschijning in de Kawasaki brochure. Het grote aantal fans blijkt ook uit de goede verkoopcijfers. Op viaBOVAG.nl zul je daarom snel de juiste Kawasaki Versys 1000 occasion kunnen vinden.
Kawasaki modellen met het meeste aanbod
Populaire Kawasaki Versys 1000 zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort