We hebben 26 motoren voor je gevonden
Alle occasions inclusief BOVAG Garantie, Omruilgarantie, Afleverbeurt en 40-Puntencheck
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki VERSYS 650
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki Versys 650 ABS
Kawasaki VERSYS 650 abs - 2009
Kawasaki VERSYS 650 ABS - 2016
Kawasaki VERSYS 650 GRAND TOURER - 2016
Kawasaki VERSYS 650 ABS - 2020
Kawasaki VERSYS 650 ABS - 2018
Kawasaki Versys 650 Tourer
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki Versys 650 ABS
Kawasaki Versys 650 Tourer
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki VERSYS 650
Kawasaki VERSYS 650 ABS
Kawasaki VERSYS 650 ABS
De Kawasaki Versys-familie is een mix van stijlkenmerken die zich lastig in een hokje laat stoppen. Kawasaki vindt zelf dat ze bij de adventure toermotoren horen. De zitpositie en uiterlijke kenmerken rechtvaardig dit, al zijn de Versys-modellen vooral bedoeld voor gebruik op asfalt. In het kielzog van de BMW GS-serie besefte Kawasaki namelijk ook dat het imago van de motorrijder als avonturier helemaal ‘in’ is. Zelfs al komt de Europese motorrijder niet vaak naast het gebaande pad, de modellen uit het ‘Adventure’-segment verkopen als warme broodjes. Dat is niet zo vreemd, want de zitpositie van dit type motoren komt vooral bij het toeren op de weg tot zijn recht. Rechtop zittend en neerkijkend op de meeste auto’s, met een breed stuur in de vuisten, voelt iedere rijder zich koning op de weg. Ook als die adventure-bike een relatief kleine 650 cc Kawasaki Versys is. Naast de 650 cc, kent de Versys-familie ook de kleinere 300 cc en de grote broer met 1.000 cc. Bij aankoop konden klanten Deze konden en kunnen door Kawasaki met verschillende ‘Tourer’-pakketten worden uitgerust.
In 2007 werd de eerste Versys 650 de showroom ingeduwd en hij staat nog altijd in de Kawasaki-brochure. De genen van de Versys 650 komen niet uit de modder, ook al is het officieel de opvolger van de KLE500. De motor deelt het grootste deel van zijn onderdelen met de Ninja 650R en de ER-6N; echte straatmotoren dus. De verschillen zitten in de typische offroad-elementen: de zitpositie, de lange veerwegen en het karakter van het motorblok. De watergekoelde 4-takt parallelle tweecilinder heeft een inhoud van 649 cc waarmee bijna 60 pk kan worden opgewekt. Iedere cilinder is voorzien van 4 kleppen en digitale brandstofinjectie. De versnellingsbak is uitgerust met 6 versnellingen. De voorkant van de motor valt op door de gestapelde koplampen. Zoals tegenwoordig gebruikelijk heeft de Versys achter een (verstelbare) schokbreker en aan de voorkant twee verstelbare 41mm-vorkpoten. De twee 300mm-remschijven in het voorwiel worden stevig gegrepen door de tweecilinder-remklauwen en achter moet een enkele 220 mm remschijf voor de vertraging zorgen. De Versys weegt ca. 200 kg en in de tank past wegen, is de remcapaciteit ruim voldoende.
In de loop der jaren is het stuurgedrag en de wegligging van de Versys 650 steeds verder verbeterd. Natuurlijk gingen ook de styling en de elektrische onderdelen regelmatig op de schop. Vanaf 2009 kreeg de Versys een nieuwe koplamp en werd ABS als optie verkrijgbaar. Hierdoor komt het gewicht (net) boven de 200 kg uit, maar de verbeterde remmen zijn het waard. Vanaf 2010 krijgt de motor een beter zadel om toertochten met of zonder passagier comfortabeler te maken. Ook komt er een verstelbaar windscherm op en een versnellingsindicator in het dashboard. Bij aankoop kan worden gekozen uit een drietal optionele accessoire-pakketten: het Tourer-pakket, de Tourer+ en de Grand Tourer. Deze bestaan uit een mix van mono-key zijkoffers met binnentassen, handkappen, LED-mistlampen, een topkoffer met rugsteun en nog wat kleine dingen. Hiermee wordt de middenklasser omgetoverd tot een heel behoorlijke toermotor. Vanaf 2014 wordt ABS als standaard gemonteerd. Het motorblok is aangepast voor meer trekkracht en vermogen. De remklauwen zijn volledig onderhanden genomen, het windscherm is vergroot en de voorkant kreeg een agressievere uitstraling. In 2015 wordt de motor verder aangepakt. Zo wordt de voorkant meer in lijn met de Ninja-styling gebracht door de twee koplampen naast elkaar te plaatsen. Voor een nog betere zithouding zijn de voetsteunen lager en verder naar voren geplaatst. De voorvork krijgt volledig instelbare Showa’s en de remmen komen bij Nissin vandaan. Het motorblok en de stuurhelften worden in rubber opgehangen om trillingen tegen te gaan. Met aanpassingen die passen bij de moderne tijd, zoals LED-verlichting, een digitaal LCD-scherm, een nieuwe kuip met meer windbescherming en een 12V-aansluiting, is de huidige Versys een zeer complete motorfiets.
Wil je weten of er alternatieven voor de Versys 650 zijn? Honda zet er de NC750X tegenover, Suzuki ziet je liever op een V-strom 650 of 650XT. De MT-07 ABS van Yamaha is ook zeker de moeite van het overwegen waard.
In de loop der jaren is de Kawasaki Versys 650 steeds verder verbeterd en inmiddels is de Versys niet meer uit de Kawasaki brochure weg te denken. In de middenklasse lijkt hij een flink aantal fans te hebben en blijkt ook uit de goede verkoopcijfers. Op viaBOVAG.nl zul je daarom snel de juiste Kawasaki Versys 650 occasion kunnen vinden.
Kawasaki modellen met het meeste aanbod
Populaire Kawasaki Versys 650 zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort