We hebben 28 motoren voor je gevonden
Alle occasions inclusief BOVAG Garantie, Omruilgarantie, Afleverbeurt en 40-Puntencheck
Kawasaki VULCAN S
Kawasaki VULCAN S
Kawasaki Vulcan S
Kawasaki VULCAN S ABS - 2018
KAWASAKI VULCAN S ABS - 2019
Kawasaki VULCAN S ABS - 2015
Kawasaki VULCAN S ABS - 2018
Kawasaki VULCAN S ABS
Kawasaki VULCAN S BTW MOTOR !!
Kawasaki VULCAN S ABS - 2022
Kawasaki VULCAN S ABS - 2017
Kawasaki Vulcan S SE ABS Special Edition - 35kW/ A2/ code 80 mogelijk
Kawasaki VULCAN 650 S
Kawasaki Vulcan S ABS
Kawasaki VULCAN S ABS
Kawasaki VULCAN S ABS
Kawasaki VULCAN S
Kawasaki VULCAN S
Kawasaki Vulcan S ABS
Kawasaki Vulcan SE ABS
Kawasaki Vulcan S SE ABS
Kawasaki Vulcan S Performance
Kawasaki Vulcan S ABS
Kawasaki Vulcan-S ABS
De Kawasaki Vulcan is de naam van een serie custom-motoren en cruisers die sinds 1985 worden gemaakt. Van de bescheiden 400 cc tot de indrukwekkende 2.053 cc zware Vulcan 2000; de Vulcans zijn in bijna elke cilinderinhoud verkrijgbaar geweest. De keuze van een model is dus sterk afhankelijk van de verlangde mix van pk’s en kilo’s. Van ieder model kan gezegd worden dat de uitstraling krachtig is en de prestaties voldoende. Het probleem met zoveel sterk verschillende modellen over zo’n lange periode is dat de aspirant-koper zich echt moet verdiepen in de specificaties om een keuze te kunnen maken. Er zijn gelukkig veel rijtests en impressies op het internet verkrijgbaar om een goede indruk te krijgen van wat je van ieder model mag verwachten. Op viaBOVAG.nl vind je natuurlijk ook veel informatie en alle Kawasaki Vulcan-modellen staan hier ook als occasion te koop.
Je zou denken dat binnen een familie met dezelfde achternaam er veel overeenkomsten zijn tussen de leden. Maar hoewel ze allemaal in het custom/cruiser-segment thuishoren, is dat zo’n beetje de enige overeenkomst. Ten eerste zijn ze niet allemaal uitgerust met de, in dit segment, bijna verplichte in de lengte geplaatste V-twin. Verschillende modellen, zoals de VN400, VN500 en de nieuwe Vulcan S, zijn voorzien van een parallel-twin. Ook wat betreft de secundaire aandrijving zijn ze niet echt gerelateerd. De ene Vulcan heeft een cardan, de volgende een riemaandrijving en de derde heeft een ketting. Sommige modellen, zoals de Vulcan 400, kregen eerst de ene aandrijving maar stapten later over naar een ander type. Als je dus een bepaalde voorkeur hebt, bijvoorbeeld omdat je niet van kettingsmeren houdt, dan is het zaak om je hier eerst op te richten voordat je enthousiast wordt over een bepaald model.
De eerste Vulcan werd in 1985 op de markt gebracht onder de naam VN700A. In 1986 werd de cilinderinhoud vergroot van 699 cc naar 749 cc. Daarna werd dit model nagenoeg ongewijzigd verkocht tot en met 2006. De Vulcan 400 en 500 werden kort na de VN700 uitgebracht en net als die motor vervolgens ongeveer twee decennia lang gemaakt, tot halverwege de jaren ‘nul’ van deze eeuw. Boven de Vulcan 750 zat dan nog de VN800 die van 1995 tot 2006 is gemaakt in drie verschillende uitvoeringen. Deze werd in 2006 opgevolgd door de VN900.
Vanaf de jaren negentig en zeker in het nieuwe millennium vond Kawasaki dat Vulcans een zwaardere motor moesten hebben. Vanaf dat moment waren Vulcans meestal voorzien van een 1500cc-motorblok of zwaarder. Hier in het kort de verschillende modellen. De VN1500 werd in drie modellen geproduceerd vanaf 1991. De verschillende modellen werden tussen 2005 en 2008 stopgezet. Al vanaf 2002 werd de VN1600, ook in drie modellen, gebouwd. Deze serie werd in 2009 opgevolgd door de VN1700. Vanaf 2002 werd de Vulcan 2000 in verschillende uitvoeringen gemaakt als concurrent van de Harleys en de Yamaha Drag Star. Met 2053 cc is dit een van de zwaarste motoren op de Nederlandse wegen. De hoge prijs en het zeer imposante uiterlijk maken van deze motor een zeldzame verschijning. Let op; deze modellen worden niet meer in Nederland als nieuw verkocht. Sommige modellen worden echter nog wel gemaakt voor de Amerikaanse markt en vervolgens grijs ingevoerd. Op de Nederlandse markt voert Kawasaki momenteel alleen maar een versie met 650 cc in de modelvarianten Vulcan S, Vulcan SE en Café.
Met zo’n breed inzetgebied qua cilinderinhoud zul je niet lang hoeven zoeken voor alternatieven voor de Vulcan. Natuurlijk kom je dan bij Harley-davidson en Indian terecht. Uit Japan komt Honda’s VTX1800 en de oudere Shadows. Natuurlijk mogen we ook Suzuki’s Intruder niet vergeten. Yamaha heeft onder andere de prachtige Drag Star in het assortiment. Moto Guzzi verkoopt al sinds de jaren zeventig haar onvolprezen California-modellen, sinds kort ook de indrukwekkende MGX-21. Engeland wordt vertegenwoordigd door Triumph met de Boss Hoss-achtige Rocket III. Duitsland zet daar de volkomen eigenzinnige R1200C tegenover. Keuze te over, kijk maar eens rond op Gashendel.nl.
Motoren die zo lang geproduceerd zijn zullen in de regel ook goed verkocht zijn. Hoewel dat per model wel verschilt, mag je best stellen dat er in de loop der jaren heel wat Vulcans in ons land verkocht zijn. Op viaBOVAG.nl zul je daarom snel jouw perfecte Kawasaki Vulcan occasion kunnen vinden.
Kawasaki modellen met het meeste aanbod
Populaire Kawasaki Vulcan S zoekopdrachten
Carrosserie
Kleuren
Brandstof
Transmissie
Staat
Voertuigsoort